20.3.2016

Virkkauskauden avaus

Ensin olen miltei kuukauden hissuksiin ja sitten säikäytän teidät postaamalla peräti kahtena päivänä perätysten. Aijai, millaista säännöttömyyttä ja kurin puutetta täällä ilmenee! Puolustaudun sillä, että nyt olisi valmista ja minulla vetää veri jo muihin hommiin.


Malli: Market day, virkattu kassi. Ilmainen ohje Drops Designin sivuilla (täällä)
Langat: Omia vyötteettömiä jemmalankoja. Lisäksi jouduin kaupoille mustan langan loppumisen takia ja ostin kahtakin eri sortimenttia Novitalta. Langat on käytetty kaksin-, osa jopa kolminkertaisena.
Koukkunen oli peräti 5,0 mm.


Minulla on siis uusi virkattu kauppakassi. Keväällä tekee aina mieli vimmatusti virkata, mutta kyllä tämän kassin aloitus taitaa liittyä enemmän pään nollaukseen kuin kevääseen. Neuleet eivät sujuneet ja jotainhan naisen on pakko tehdä, eikö niin? En ollut ihan uskollinen ohjeelle; meillä on miehen kanssa edelleen Game of Thrones -maratooni kesken eikä siinä kaiken miekkailun ja tappamisen lomassa joutanut kaavioita katselemaan. Eli kuviot ovat sitä sun tätä, mutta silmukkamäärissä ja muissa perusasioissa ohjetta on seurattu kiltisti. Ompelin laukkuun pellavasta vuorin ja hihnat ovat armeijakaupasta hankittuja mitä-lie-nahkaremeleitä. Valmiin kassin tuntuma on makuuni hitusen liian rento; pienempi koukku ja napakampi ote olisivat saattaneet tuoda kassiin lisää jämäkkyyttä. Olen silti toiveikas: viime kesänä valmistunut Vasarely-laukku on ollut kovasti mieluisa ja selvästi kaivannut kaltaistaan kaveria. Jospa se olisi tässä.

Tänään on virvottu ja varvottu ja osoitettu valtaisaa tahdon lujuutta. Olen ollut karkkilakossa pian nelisen viikkoa ja ilmeisesti jokin kriittinen raja on ylitetty, koska suklaamunat ovat saaneet olla puolestani rauhassa. Nyt, kun suklaatesti on selätetty, voisin kokeilla vaikkapa neuloa. Josko se jo sujuisi?

8 kommenttia:

  1. Ilmiselvää kevättä ilmassa. Kassi on kyllä mietä hienoin ja tuo keltainen raita piste i-n päälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on sitten vähän sellainen olo, että mitäs seuraavaksi. Sitä briocheako sitä?

      Poista
  2. onpa hauska kassi:-) Ja juu, se on selkeä kevään merkki että alkaa koukku kutkuttaa niin paljon että virkata pitää... (aloitin näppärästi bikineillä. voi luoja mitäköhän niistäkin tulee:-D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bikineillä? Tästä tuleekin mielenkiintoista.;) Ovat hyvännäköisiä kyllä, mutta ei niillä veteen voi mennä. Mulla on sen ikäiset lapset, että on kuunneltu paljon Risto Räppääjää äänikirjoina.. onko tuttu? Tulee aina virkatuista bikineistä mieleen Rauha Räppääjä, luokan nopein virkkaaja. Hän taisi virkata koko uimapuvun.. Siinä sulle kyytipoikaa luettavaksi (Risto Räppääjä ja kuuluisa Kamilla) bikinien virkkauksen lomaan. Toivottavasti tulee hellekesä!:D

      Poista
    2. haha. joo on tuttu kirja:-) omille muksuille tullut luettua sitä pari vuotta sitten. En tiedä mikä mielenhäiriö iski, mutta ihan hyvältä ainakin isoäidinneliöillä virkattu bikinin yläosa näyttää. (yllättävän hyvältä) alaosassa voikin olla tekemistä;-P

      Poista
    3. Saadaankohan me kuvia sun blogiin in action? ;)

      Poista