19.10.2014

Touko-Pouko täällä. moi

Siis täällähän on touhuttu vaikka mitä, mutta jostain syystä hommat ovat menneet enimmäkseen pyrstölleen. Silleen tyylikkäästi.


Syytän Nastia päätään nostaneesta pipovillityksestä, jonka seurauksena Ravelrystä on ladattu parin viime päivän aikana myssyohje poikineen, mutta intomieli ei ainakaan tähän asti ole konkretisoitunut valmiina päähineinä. Kokemusta on kertynyt lähinnä eri lankalaatujen ominaisuuksista toistuvissa purkamis- ja uudelleen neulomistilanteissa. Argh. Olen siis pöljäillyt urakalla. Ja aina kun kässäpuolella itsetuntoni lerpahtaa, siirryn sisustuspuolelle. Niin myös nyt. Olen siis kävellyt ympäriinsä pikkukodissamme ja siirrellyt purnukoita paikasta toiseen. Tänä aamuna päätin tulostaa Rijksmuseumin kokoelmista jokusen taideteoksen seinällemme. Kuvassa näkyvän Maria Magdalenan katseen jälkeen tulostimesta loppui muste, kuinkas muuten.


Kaiken paskartelun keskellä keksin kaivata hieman piristystä ja sain päähäni, että pitäisiköhän pohjoisen tytöllä repäistä ja laskeutua miltei puoli Suomea alemmas Tampereen kädentaitomessuille marraskuussa. Ilmeisesti Tampereen messut ovat jonkinlainen Tapaus, joka pitää kokea.

Niin ja Arne ja Carlos ovat tuossa ihan vaan sen takia, kun sain herrojen uusimman napattua kirjastosta. Se pidemmälle en ole opuksen kanssa ehtinyt.

8 kommenttia:

  1. Hih, pitääpä mennä ravelrystä kattomaan että ootko löytänyt hyviä uusia pipomalleja :) Täällä jo kanssaihminen kohottelee kulmiaan pipopaljoudelle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pinterestissä myös. Kaikki tämä lähti siitä sun raitapiposta ja sekin ihana, minkä teit Usvasta. Montosen Terhikin oli tehnyt pipon Usvasta ja sitä lankaa mulla on tuossa kuljeksimasa, kun teen siitä isoa takkia. Tulostin parit ohjeet WestKnitsiltä ja yksi valmis häneltä meni jo purkuun. Tekisi oikeastaan mieli jotain kirjoneulettakin... Mutta niin, tarvisko sitä sitten useamman pään? Ehkä se on vain hyvä, ettei valmista tule, hih.

      Poista
  2. Vai pipoja... :) tartteis ehkä itsekin. Olen vaan niin huono kokeilemaan uusia ohjeita. Myös ruuanlaitossa...
    Mutta niin kaunis on tuo tapetti ja asetelma lipaston päällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen kyllä hyvä kokeilemaan kaikenlaista, jos sille päälle satun, mutta jostain syystä nykyään tulee aika paljon huteja. Pitäisi olla tarkempi, luulen. Ja asetelmasta sen verran, että tuo opetustaulu handussa tuli pyörittyä yksi päivä ja tuohon se sitten päätyi. Minä olen onneton sisustaja, siinä hommassa ideoita kaivattaisiin lisää ja uskallusta.

      Poista
  3. Tervemenoa vaan Tamperelle! Ihan vaan varoituksen sanana että yhdessä päivässä ehtii just ja just nähdä kaiken jos aamusta alkaa ja ovien sulkemiseen jatkaa :) Huomaatkos, tässä puhuu Tampereen kässämessufani?? Tänäkin vuonna sinne ollaan menossa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kääk! Ne ovat siis NIIN isot? Olin nimittäin just ajatellut, että päivän keikan tekisin. Köhöm, pitänee sitten miettiä vielä. Onhan se ikävä, jos ei kahvikupposelle ennätä.;)

      Poista
  4. Hei mikä on tuo ihana tapetti? Olen etsiskellyt kaunista tapettia työhuoneeseen, tuo voisi olla aika inspiroiva. Haluan jotain erilaista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vain, tapetti on Colefax&Fowler - nimiseltä brittifirmalta ja sen nimi on Snow tree. Saa myös muissa sävyissä. Olen tilannut oululaisen sisustuskaupan kautta, mutta saat erikoisliikkeiden lisäksi myös nettikaupoista.

      Poista