14.4.2014

Ei kait me pipoa enää..

Toiset ovat myöhässä ja toiset ajoissa.


Tuo on se angorapipo, joka hyytyi syksypuolen angorakohuun. Kuukausien nikottelun jälkeen neuloin piposen loppuun, sillä käyttämäni lanka, Rowanin angora, selvisi kohusta puhtain paperein. Jotenkin ne fiilikset silti menivät. Katsotaan tilannetta uudestaan syksyllä, pipokelit ovat toivottavasti tältä keväältä ohitse. Toisen keskeneräisen pipontekeleen nostin kaapin perukoille. Sentäs vuokkojakin jo.

Pipo on aloitettu Kalastajan vaimon ohjeella, mutta lopetettu ihan omin luvin ja omilla ohjeilla. Kerä siihen meni.

18 kommenttia:

  1. tiedän fiiliksen, itse neuloin angoralanka villatakin, ja vaikka sekin lanka jakelijan mukaan oli eettisesti oikeanlaisesti tuotettua, niin silti jotenkin kökkö fiilis jäi...
    Kaunis pipo - yksinkertainen ja pehmoisen näköinen. (ja kyllä mä vaan vielä pipoa käytän. Aamusin on vielä pakkastakin!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tuota lankaa toinenkin kerä, en tiedä mihin sen upottaisi. Aamuisin on juu pakasta tai lähellä sitä, mutta minä livahdan vain sukkelaan bussiin.:)

      Poista
  2. Mä en vielä piposta luovu. Kosteaa ja koleaa on... Kiva pipo, pidät sitä vaan pystyssä päin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Säätiedotuksen mukaan siellä etelässä on miltei kesä ja täällä palellaan. Pipogeneraattorin mukaan se onkin toisin päin.:)

      Poista
  3. Suloisen näköinen pehmopipo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässähän on kohta kuin pupu itsekin.;)

      Poista
  4. Mä hukkasin tuon samaisen pipon melkein heti, voi ärsytys. Mutta onneksi ei tarvitse enää pipoa. Mutten mä ole vielä nähnyt yhtään vuokkoa :'( ehkä menen tänään varta vasten etsimään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, miten se pipo nyt noin? Mulla on vuokkoja pihassa, mutta näyttää kummallinen talvi rokottaneen aika tavalla kasvustoja.

      Poista
  5. Kiva pipo! Mä en kyllä luovu vielä piposta. Mun on tehnyt mieli kokeilla tuota pörrölankaa (varsinkin kun sen maine on puhdistettu), mutta epäilyttää kun pörröiset langat yleesä kutittaa mua niin kovin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on tosiaan ihan mahdottoman pehmeä, tuntuu hassulta ajatella, että se kutittaisi jotain. Sun pitää varmaan mennä lankakauppaan hipistelemään ja kokeilemaan, tuleeko kutitus.

      Poista
  6. Ihana pipo! Minullakin on vielä pipo käytössä. Tuulee liikaa päälaella jos ei pipoa pidä :O) Pahatukkapäivinäkin se on paras pelastus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvänen aika! Musta alkaa tuntua, että olenkin ihan höhlä, kun kuljeskelen ilman pipoa. Teillä kaikilla muilla on!

      Poista
  7. Minä liene sekä myöhässä, että ajoissa. Ts yksi villatakki aranvahvuisesta langasta kesken ja aloitin tänään kesätopin. Myös työasiat ovat pari päivää sekä että. Niin ja miten on tulkittava se, että myin tänään joulukoristeita pois. OP

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joulukoristeisiin liittyen voisi arvella, että joku on ehdottomasti joko myöhässä tai ajoissa.

      Poista
  8. Kivan mallinen pipo :) Minulla on kyllä vielä käytössä, pyöräkypärän alla. Viima käy korviin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jospa saisit kohta heittää sen pois; lupasivat pääsiäiseksi ainakin kivoja kelejä.:)

      Poista