22.7.2013

007

Semmoiseksi on viimeisten vapaana pyörivien Puro-kerien jahti täällä mennyt, että lomalaisen oli laitettava aamuksi kello soimaan, jotta ehtisi ajoissa kauppaan. Ensimmäisenä, itse asiassa. Ennen ketään muuta, jotta voisi rynnistää siihen viimeiseen tiedossa olevaan paikkaan, josta Puroa vielä varmasti saa. Olo oli kuin salaisella agentilla, joka suorittaa Erittäin Tärkeää Tehtävää yhteiseksi hyväksi. Sillä enhän minä toki vain itselleni; on sitä langan puutetta muillakin.

Koko kaupunki tuntui vielä nukkuvan, vaikka kello lähenteli jo puolta kymmentä. Liikkeellä olin vain minä, uskollinen ratsuni ja koko ajan voimistuva tuuli. Tunnelma oli odottavan toiveikas ja saatoinpa hivenen vihellelläkin siinä polkiessani. Minulla oli aikaa, sillä ajattelin kaupan aukeavan kymmeneltä. Onneksi tajusin olevani myöhässä vasta, kun olin jo perillä. Kauppa oli auennut yhdeksältä ja sisällä oli väkeä aika tavalla. Ehdin jo soimata huolimattomuuttani, mutta onneksi Puro-hyllyissä oli unelias tunnelma. Yksi nopea ja tehokas isku ja minulla oli pussissani 16 kerää Novitan Puroa. Mielessäni käväisi, että jos joku olisi pari viikkoa sitten kertonut, että joudun vielä tällaisille ostoksille, niin olisin nauranut itseni kipeäksi ja pitänyt kertojaa täyskahjona. Mutta nyt ei naurattanut; taivas lupasi sadetta ja minun piti ehtiä kotiin ennen kuin Puroni huovuttavat itse itsensä.


Sen verran olin tyytyväinen ostoksiini, että piti vielä auringonkukkiakin. Ja koska minun Puro-kiintiöni alkaa vihdoinkin täyttyä, voin antaa lopuksi agenttivinkin paikallisille: Oulun Menitaan jäi vielä mukavasti joitakin sävyjä 20 % alella. Niin ja hei, tänään meitsi virkkaa.

20 kommenttia:

  1. Onnea onnistuneen operaation johdosta!

    VastaaPoista
  2. Mites se sattui...Just ihan just, kollegan kanssa mietittiin sopiva dekkareita, agentti ja action - lukemista yhdistetylle loma-ja työmatkalle. Ei kyllä tullut mieleenkään, että lankakerien metsästys olisi jotenkin noin jännittävää.

    Hei, onks tää Menita siinä ööö Saaristonkadulle. Minunkin pitäisi...super laadukasta pitsilankaa...

    Minä päättelen lankoja, ja ompelen kilometritolkulla saumoja, eräästä matkakäsityöstä, villatakista, jonka kappaleet valmistuivat yli vuosi sitten, ilman ainoatakaan matkaa, viikossa-kahdessa. Mutta viimeistelykeiju otti hatkat.
    Taitaa olla satuolento koko viimeistelykeiju, niin harvoin käy.
    OP

    VastaaPoista
  3. Aivan ihastuttava lankamatkadekkari!!! Nyt vaan puikot suihkimaan.....

    VastaaPoista
  4. Lammas: Kiitos. Kyllä helpotti.

    OP: Isokatu 54 sanoo google. Siellon loppuunmyynti, joten voit yrittää houkutella sitä viimeistelykeijua edullisilla langoilla.;)

    VastaaPoista
  5. margsan: Sitä tässä vaan mietin, että vähän epistä tämä agenttihomma, kun mun pitää käydä kaupassa ja tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä ja vaikka mitä, mutta ei James Bondilla tartte. Sillä on paljon enemmän aikaa virkata kuin mulla. Höh.

    VastaaPoista
  6. Ja kaapit tyhjenee...?? Eikun oikeesti olen kade sulle, tosi ihana villatakki ja onnea onnistuneelle metsästysreissulle. Itselläni on kipsi kädessä 5 viikkoa, enkä pysty ensimmäoistäkään käsityötä tekemään. Ottaa pattiin! Virkkaa sinä minunkin puolestani!

    VastaaPoista
  7. Tuo neuletakki on niin hieno, että tuollaiset aamun aikaiset operaatiot on täysin paikallaan -hienoa että onnisti. Jos vielä jää vajausta, niin voin swapata parit kerät Puroa, kun ei sitä kuitenkaan ole riittävästi mihinkään omissa laareissani. Minä hamstrailin puolestani vihreätä Bambua kun sitä reitille sattui, vaikka epäilen suuresti, ettei taas noin yhdeksään kuukauteen meikäläistä bambu ja muut kesälangat paljon puhuttele.

    VastaaPoista
  8. Hänen majesteettinsa salaisessa palveluksessa :)

    Enpä olii uskonut että mokoman lagan taka pitää stressiä ottaa. Mutta hienoa että löytyivät!

    VastaaPoista
  9. Tuula J: 5 viikkoa? Voi pyhä jysäys. Nyt kannattaa käyttää aika hyödyksi ja surffata netissä, laittaa tulevien käsityöprojektien jono uusiksi ja lainata kaikki kirjaston kässäkirjat luettavaksi. Viiden viikon jälkeen olet TODELLA valmis eikä sinua pitele mikään.:D

    Merruli: Vihreä bambu on niin perustarvetta, että kyllä se joku kesä menee. Purot varmasti riittävät. Ja toivottavasti ei jää mitään yli.;)

    Soile: Sinäpä sen sanoit. Minä en liiemmin edes perusta koko Purosta (niin ainakin luulin). Ja nyt vielä keksin hieman viritellä sitä toista takkia.. saapas nähdä, meneekö tämä ihan puihin. Mutta kun ei voi olla kokeilemattakaan.

    VastaaPoista
  10. Tuossa kuvassa pisti silmään nuo laatikot, joista päädyistä näkyy lankoja. Onko sinulla parempaa kuvaa? Olisi mun toteutunut päiväuni!

    VastaaPoista
  11. Hihhii, onni että operaatio onnistui! Onko tuohon takkiin ihan kirjallinen ohje (mie en löytänyt) vai ootko virkannu vaan kuvien perusteella?

    VastaaPoista
  12. Anonyymi: Voi ei, ei mulla ole! Nappasin vain tämän kuvan nopeasti Oulun Menitan ikkunoiden edessä ja lähdin polkemaan sadetta karkuun. harmillista, olisi aina ihanaa toteuttaa päiväunia.;)

    Emma: Ihan kuvien perusteella menin. Siellon Omakoppa-blogin vasemmassa sivussa suosituimmat postaukset. Siellä on semmoinen kuin kukkaneliön ohje tms (en nyt muista), mutta tosiaan siellä on yksi kirjoitettu ohje kukkaan, joka takissa toistuu. Kukkaa on pitänyt varioida, mutta muuten kuvien perusteella. Kannattaa aloittaa sittä isosta selkäkukasta, että saa takin koon jetsulleen. Alatko sinäkin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu arveli miekin alotella, on niin veikeä takki! Oon tän viikon kurssilla pienessä maalaiskaupungissa, ja jo kahdesta kaupasta oon puroa löytänyt :D Vähän vielä mietin että jos kuitenkin varastosta löytyis jotain tähän sopivaa

      Poista
  13. Onnea onnistuneen metsästysretken johdosta!

    Metsänkeiju herätti tuskaisen kevyesti nukkuneen yllytyshullun. Mulla oli pari entistä kerää Puroa vielä varastossa ja jotain ihme sekalaisia jämiä. Yritin virkata vasurina. En mä vaan tajua. Ihmiset tekee sitä, virkkaa vasurilla mutta KUINKA!!! No, mitäs siinä sitten kuin tiukempi kipulääke aina ajoittain hetulaan ja puolitoista vuorokautta myöhemmin olin netonnut miehustan takakappaleen ja toisen etukappaleen. Olen sittemmin ollut kipeä kuin koira (mutta mister fysio muutti Ouluun takas joten elän häpeäni,irtonaisten nivelien ja tyhmyyteni kanssa yksin) enkä tiede milloin lieneen jatkaa- if ever. Mutta oli se hieno matka koukun kaa. Oli jo pidemän aikaa ollut idea "neliöistä takki" mutta tämä tila...

    Että ei mulla muuta tällä kertaa.

    VastaaPoista
  14. WeirdRockStar: Voi sun.... Tuo on niin kurjaa, ettei minulla ole enää sanoja. Että ihminen, jolla olisi noin tekevät ja taitavat kädet, joutuu pidättäytymään tekemisestä. Ja mitä se fysiokin tänne muuttaa? TÄNNE? kaikista maailman - tai edes Suomen - paikoista?

    VastaaPoista
  15. Kusseo sieltä kotoisin. Sihteerikkö liversi muuttoaikeista aikanaan. Tosi hyvä tyyppi se on! Keksi vain kaikkia ihme rajoitteita kansalaiselle, hyvä tarkoitushan siinä oli ja luultavasti tekemistä oli jollain Hippokrateen valalla vaimikäsenytoli.

    VastaaPoista
  16. WeirdRockStar: Jaa-a, noh, tuommoisen ehkä jotenkin ymmärtää. Mutta sun pitää nyt joka tapauksessa hommata uusi.

    VastaaPoista
  17. Emma: Dropsilla on vissiin joku tiheydeltään vastaava lanka, muistelen, että näin minulle vinkattiin pahimmassa Puro-pulassa. Joku yksivärinenkin olisi aika hieno?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Dropsin vastaavat langat taitaa olla pääasiassa yksivärisiä, ja tuo monivärinen nyt kyllä kiinnostaa eniten... Eikä sitten kyllä tuhannen langanpään päättelykään silleen inspiroi, muuten vois tehä monella langalla :P

      Poista
  18. Emma: Päädytpä mihin tahansa, niin upea siitä varmasti tulisi.

    VastaaPoista