14.6.2013

Jotenkin kivaa

Lankapaketti on kuulemma jo postissa. Titityyssä on nopeaa väkeä. Mutta en minä enää jäniksen selässä ole, sillä paikallisesta löytyi haluamaani sukkalankaa ja jo sitä ennen, omaa lankakaappia kaivellessa, muistui mieleeni eräs ajatus viime talvelta. Ja sitä on nyt tutkittu kohta kahden tilkun verran. Pilvet roikkuvat, vettä sataa ja minulla neulotuttaa. Elämä on mallillaan.


Ja Soilelta varmistaisin, että mahtoi olla sinulla ohkaisempaa lankaa, kun jossakin neulemiitissä pistelit tulemaan tällaisia neliöitä? Minulla on Silk Gardenia tuo ristiosa ja tuo harmaa jotain sinne päin ja aika isolta näyttää. Jotenkin ajattelin nämä pienemmiksi, paljon pienemmiksi.

14 kommenttia:

  1. Voi miten ihanalta tuo näyttääkään. Tuleeko siitä peitto?

    VastaaPoista
  2. Judiuni: No vähän muuta mietin aloittaessani (minulla oli silmissäni Soilen sievät, pienemmät neliöt), mutta saattaapi olla, että peittoa tai tyynyä rakentelen. Langan määräkin alkaa huolettamaan. Ostin joulumessuilta tätä projektia varten mielestäni hirmusäkillisen paikallista lankaa (kuvan harmaa), mutta niin se vain sekin hupenee. Niin että lopputulos taitaa olla yllätys vielä minulle itsellenikin.

    VastaaPoista
  3. Tuosta tulee u-p-e-a riippumatta siitä, mikä lopullinen kokoluokka on. Oikeastaan toivon, että lankasi riittäisi peittoversioon.

    VastaaPoista
  4. Nayttaa tos kivalta tuli siita sitten mita tahansa! :D

    VastaaPoista
  5. Merruli: Jos en heittäydy turhan ronkeliksi, jotain samantyyppistä harmata peruspaikallista varmaan löytyy messuilta ja markkinoilta syyspuolella - siis jos tulee hätä. Noro mulla tuskin loppuu.:)

    Ina: Kiitos Ina! Tämä on kiva ja helppo telkkarineule, mutta silti aika hitaasti käyttää.

    VastaaPoista
  6. No sitä lopputulosta odotellessa ihailen neliöitä. Ne jotenkin puhuttelevat minua kovasti, vaikken yleensä pidäkään geometrisistä kuvioista.

    VastaaPoista
  7. Onpa vain ihania. Minkä kokoisia neliöt ovat?

    VastaaPoista
  8. Judiuni: Olen tullut samaan tulokseen tutkiskeltuani itseäni: en taida perustaa geometrisistä kuvioista. Siitä huolimatta jokin tässä mallissa tosiaan viehättää.

    emmi: No ihan noin vain katsottuna neliöllä on kokoa 30 cm x 30 cm ja jos aion höyryttää, pingottaa tai jotenkin "loppukäsitellä", niin mittaahan tulisi lisää. Ominaisuus on ihan jees, jos tekee peittoa, mutta minä hieman ajattelin muuta alkuunsa. Näin se yleensä menee, kun lähtee kokeilemaan: ajatukset ja tunnelmat muuttuvat.

    VastaaPoista
  9. No kuules, minulla on käytössä kureoyn sockia ja sitten kainuun harmas huivilankaa. Ja enää puuttuisi joku 4-5 palaa ja reunat. Mutta kun juuri nyt ei nappaa sen kanssa. Palojen koko on jotain 20x20 cm. ja tosiaan on aikas ohutta, noin niinkuin peitoksi, toisaalta eipähän paina paljoa.

    Sun palat näyttää tosi kauniilta, voihan niistä tehdä vaikka tyynyt, jos peitoksi tuntuvat liian raskailta?

    Koitin kommentoida sun edelliseen postiin , mutta mut aina ohjattiin johonkin bittiavaruuteen, se toppi oli kiva, oliko sitä pitsinauhaa muissa väreissä? Ja se lankajuttu on niin totta, niin totta! Miksei koskaan ole varastossa sopivaa?

    VastaaPoista
  10. Soile: No kun minä ajattelin takkia tai puseroa ja nyt tulee tosiaan aika jämäkkää tavaraa.:) En tiedä, miten olisin paloja sommitellut, mutta semmoinen visio mulla oli. Se, mitä tästä kuoriutuu, sopinee paremmin peitoksi, saapi nähdä. Mulla oli mielessä sun sievät palaset, nyt ymmärrän, jos se todellakin oli sukkalankaa, että mistä ero johtuu.:D Siellä somikissa ei ollut kuin tätä muistaakseni, mutta nettikaupoissa näyttää olevan semmoisia kaksivärisiä virityksiä. Tähän valkoiseenkin saisi sellaisen dottie angel-virityksen kun, koristelisi puuvillalangoilla jotain kivaa. Tilasin Titityystä Cascadea. Onhan mulla toki jesaria kaapissa kolmeakin eri sävyä, muttei tietnkään sitä, mitä nyt ajattelin. Aika huvittava harrastus tämä.

    VastaaPoista
  11. Minäkin ajattelin, että tulisi ihku neuletakki noista, mutta tosiaan neliön koko on aika iso siihen. Mutta torkkupeitoksi/shaaliksi nuo olisivat oikein hyvän kokoiset. Joo ja joku ihana reunavirkkuu sitten kruunaisi komeuden.

    VastaaPoista
  12. emmi: Tätä täytyypi funtsia ajan kanssa. Saatanpa laittaa puikoille tässä välissä muutakin.. Ja annan ajatuksen hautua.

    VastaaPoista
  13. Kiitos, kovasti yritämme olla nopeita :)

    VastaaPoista
  14. siina*k: Kyllä te olette. Ihan tasaveroisia The Royal Mailin kanssa. Teillä on mun mittareilla mitatut nopeusennätykset.:)

    VastaaPoista