15.3.2013

Pussilankaa

Perjantaipusseja on monenlaisia. Minulla on tällainen.


Olen metsästänyt tietyn vihreää puuvillalankaa kissojen ja koirien kanssa, mutta huonosti tärppää. Huomasin jostain, että mintunvihreän pitäisi olla peräti sesongin The Trendiväri, mutta ainakaan lankakaupoilla sitä ei huomaa. Löysin tänään Lankamaailmasta jotain, joka on hiukan "sinne päin" enkä tosiaankaan jättänyt sitä hyllyyn, koska seuraavista osumista ei ole mitään takeita. En, vaikka langassa on puolet akryyliä. Hittolainen, että näiden paksumpien puuvillojen kanssa pitää olla aina niin puutteessa.

Ja mitäkö näistä tehdään? No, virkataan tietysti, kunhan työlaukussa kuumottavat paperityöt on tehty.

18 kommenttia:

  1. ihana perjantaipussi! Kelpais mullekin :)

    VastaaPoista
  2. täällä perjantaita vietetään siivoten (ja blogeissa notkuen). sinun perjantaipussisi näyttäisi paljon houkuttelevammalta kuin imuri.

    mutta tuo mintunvihreä on kumma väri, se on nyt yksi himoitsemistani väreistä kirkkaan keltaisen ohella. tuumailin, että maalaisin valurautaisen vierassänkymme mintunvihreäksi.. tohtisko?

    VastaaPoista
  3. Emilia: Jos kehittilisi jonkun mallin tai varman idean jostain äkkiä, voisi illala jo hiukan testailla Voice of Finlandia katsoessa... Mulla on vasta sellainen ajatuksen poikanen.;)

    emmi: Ihan varmasti uskallat. Kuulostaa ihan alyttömän hyvältä ajatukselta; anna mennä vaan! Mistä sinä semmoisen valurautaisen olet löytänyt?

    VastaaPoista
  4. Tällainen perjantaipussi on minun makuuni!

    VastaaPoista
  5. Lammas: Eikös vaan olekin hyvä!;)

    VastaaPoista
  6. Mikähän siinä on kun itsellä useampikin pussillinen lankaa perus varaston ohella joita en oo purkanut mutta silti olen niin kateellinen tuolle sinun lankapussillesi ;) Koskaanhan ei voi olla liikaa lankaa!

    VastaaPoista
  7. Tosiaankin ihana perjantaipussi! =)

    Minä olen metsästänyt sitä oikeansävyistä sinapinkeltaista. Ja nimenomaan puuvillaa. Vielä etsin...

    VastaaPoista
  8. Jo aikaa sitten ostettin se sänky silloiseen opiskelijapoksiini.en edes muista mistä. tuo valurauta kuulostaa liian hienolta, kai se ihan rautaa vain on. Joo, mintunvihree vois olla sen juttu hmm täytyy vielä pohdiskella :)

    VastaaPoista
  9. Minun perjantaipussini on samasta paikkaa.
    Puuvilloja ja alpakkaa, ihania värejä löysin.
    Myös Kool Aidia ostin, kun en ole ennen kokeillut.
    Oltiinkohan samoihin aikoihin ostoksilla?

    VastaaPoista
  10. Paljon terveellisempi vaihtoehto tuo on kuin perjantaipulla.
    Kerässä näytti olevan jotain minttua, mutta kuvassa näyttää aika hailulta
    http://kera.fi/tuotteet/langat/puuvilla/pickles-thin-organic-cotton.html
    Minä aloitin viikon lankaostoksilla, mutta vielä en pääse vyyhtejä korkkaamaan, koska pikkuneidin paita on vieläkin vaiheessa. Pitsitoppia pitäisi itselle.

    VastaaPoista
  11. Meinasin huudella, että Cataniassa on aika hieno vihreä sävy (viheriö). En tosin tiedä, millaista vihreää etsit ja minkä paksuista. :) Vielähän ei ole "puuvillasesonki". Ehkäpä kuukauden päästä oikeaa vihreää ilmestyy Ouluunkin?

    Ihana perjantaipussi. On mun mieleen.

    VastaaPoista
  12. Mää saatan nyt kuvitella, mutta olin joskus Ruskon citymarketissa näkevinäni jotakin mintunvihreää lankaa. Oiskohan se ollut se Novitan uutuus Usva. Materiaalia en kyllä muista. Ja ei se lankakaan välttämättä ollut edes vihreää.

    VastaaPoista
  13. Uotisen Jormaa lainatakseni: ei paha!

    Koitahan saada paperihommat pois alta että pääset oikeisiin töihin.

    Paris-langasta vielä että Garnstudion sivuilla sävyt ovat vaaleampia kuin luonnossa. Esim. vaalea turkoosi on luonnossa liki kuin näytöllä näkyvä tumma turkoosi

    VastaaPoista
  14. Ida: Se mahtaa olla näiden lankojen kanssa vähän niin, ettei koskaan ole tarpeeksi. Että aina mahtuu vielä pussillinen.:D

    Nonna: Soile (alias Neulova Narttu) vihjaisi joku aika sitten, että Dropsin Parisissa (ganstudio.com) olisi jetsulleen ja niinhän se näytti olevan, kun noilla sivuilla kävin. Että kurkistappas sinäkin sinne. Se on kylläkin sitten paksua lankaa (koukku/puikko 4mm about.

    emmi: Maalausasiat ovat siitä kivoja, että jos menee ns. keturalleen, niin ainahan voi sipaista uudet sävyt päälle. Eli rohkaisen edelleen.:)

    Rva Pioni: Meinaatko, että ihan sama Lankamaailma? Minä olen sijoittanut sinut jotenkin etelämmäs.;)

    Merruli: Olen vahdannut noita Kerän sivuja Picklesin toivossa, mutta ainaskaan vielä viimeksi niitä ei ollut. Ovat tosin Picklesin omillakin sivuilla aika tyyriitä ne langat... Mutta miepä tarkistan tämänkin vihjeen, kiitos.

    Emmanuelle: Meinkäläisen vauhdilla puuvillasesonki alkaa hiukan aiemmin, kun olen aika hitaanlainen näissä kättentöissäni. Paijakas kun kauppiaat eivät pysy tahdissa mukana! Mutta laitan Cataniankin "korvan taakse".

    Elvenpath: Tämä tänään ostamani on ilmeisesti aika lähellä Novitan Miamia, liekö ihan samaa tavaraa. Tiedä sitten onko Novitan kartassa minkälaista sävyä tarjoll; pitää kurkistaa marketissa nämäkin hyllyt.

    Soile: Kiitos, tämä on hyvä tietää. Jos tilaushommiin joutuu, niin vaaleata kehiin sitten!

    VastaaPoista
  15. Ihana perjantaipussi, tahtoo kanssa tuollaisen :)
    Hyvää viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  16. Elina: Sun pitää nyt lähteä langan metsästykseen ja perustaa oma pussi!

    VastaaPoista
  17. Moro,

    Mun perjantaipussista löytyi Jarpin peukaloita (ei tod. mun valitsema laatu) ja Omaria. Olin tyytyväinen pussiini. Silti sun pussi jotenkin kiehtoo. Ja olishan hieno saada puuvillainen palmikkoneule.

    Ajattelepa: mun kuumotuskassissa oli vain yhden ainokaisen paperit. Koulunsa ainoa S2. (Silti siinä meni aikaa, kun en ollut aiemmin sitä laatua tehnyt.)

    Tsemppiä töihin! Palkinnon toivossa mäkin saan kaiken tehtyä. ;-D

    solveig

    VastaaPoista
  18. solveig: Se on jotenkin huvittavaa, että mitä vähemmän on tarkistettavaa, sitä enemmän sitä jokaiseen paperiin aikaa käyttää. Ei mullakaan ole tälle keväälle kovin montaa, jokin ihme kato käynyt. Joten tarkkana täälläkin!;) Ja virkkausta vasta ensi viikolla.

    VastaaPoista