24.2.2013

Liinainventaario

Aloitetaanko normaaliin päiväjärjestykseen palaaminen vaikka näistä?


Neulejononi on sikäli erikoisella mallilla, että siinä on toptenissä oikeastaan vain isoja projekteja: neulepuseroita ja -takkeja. Sieltä ei siis ole napattavissa yhtään kivaa nopeaa päivien piristeeksi. Ja jos nyt ei kevät vallan sekoita pasmojani, niin olen päättänyt olla sortumatta langallisiin syrjähyppyihin siihen asti, kunnes keltainen neuletakkini on valmis. Se tarkoittaa sitä, että on aika pyyhkiä ompelukoneesta pölyt. Surrrr!

10 kommenttia:

  1. Ihastuttava pino, mitähän niistä mahtaakaan syntyä?

    VastaaPoista
  2. Onpas ihania ja keväisiä kuvia! Nyt minunkin tekee mieli ottaa ompelukone esiin ja ommella jotain (mekkoja?). :)

    VastaaPoista
  3. Onpa sopolaisia. Mielenkiinnolla jaan odottamaan mita saat aikaiseksi tuosta pinosta. :) Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  4. Ihanat liinat! Minäkin jäin pohtimaan, mitä meinaat niistä taikoa! Mullakin on tarkoitus ottaa ompelukone esiin ensi viikolla!

    VastaaPoista
  5. Fasu: Pari ajatusta minulla on, mutta sen sitten näkee, ovatko toteutamiskelpoisia vai eivätkö ole. Nyt vasta silitellään ja ratkotaan revenneitä/rikkoontuneita pitsejä.

    Emmanuelle: Mekkoja! Niitä olisikin ihana tehdä! Minä ajattelin aloittaa helpoista ja ikään kuin verrytellä. Ompelijatar minussa on ollut jo vuosia aika ruosteessa.

    Ina: Kiitos! Ei täällä mitään korkealentoisia aatoksia liinoille ole, katellaan, mitä tulee.

    Nonna: Sinullakin! Se on siis tämä kevät!

    VastaaPoista
  6. Sijaistoimintoja yritän minäkin vältellä. Pitäisi, pitäisi saada se nuorimman neulepaita valmiiksi, mutta kaikenlaiset muut projektit huutelee houkuttelevammin. Kerrassaan houkutteleva liinakasa sinulla!

    VastaaPoista
  7. No, eka viestini hävisi kai bittiavaruuteen. Mutta tuo ylin kuva oikealla: olisiko jugendlina.
    Mulle voi myydä (todistetusti) vaikka mustan aukon, jos sanoo, että se on jugendia tai art decoa.

    Olen itse vast ikään lopettanut n. kuukausi sitten kirjontaliinan ja näen noissa pinissa hirveän monta työtuntia.

    OP

    VastaaPoista
  8. Merruli: Minä olen puurtanut vähät neuleaikani enimmäkseen yhtä ja samaa takkia. Vaikka ei siinä sinänsä mitään vikaa olekaan, niin kaipaisin välillä jotain muutakin. Takki on kuitenkin jo niin pitkällä, että nyt ei saa herpaantua. Tsemppiä meille!

    OP: Minulla käy vanhoja liinoja sääliksi kirpputoreilla ja mikäli hinta on kohdallaan, ostan pois huonokuntoisiakin kuleksimasta. Olen miettinyt itsekin liinoihin käytettyä työmäärää (joskus käsin tehtyjä pitsejäkin) ja niiden kauneutta. Liinojen leikkaaminen ja uudelleen käyttäminen tuntuu välillä hurjalta, mutta olen laohduttanut itseäni sillä, että rikki menneet ja kahvitahraiset päätyisivät todennäköisesti ilman kaltaisiani roskiin. Ehjiä liinoja en leikkele.

    VastaaPoista
  9. Selasin juuri blogisi läpi ja täytyy sanoo että sormet syyhyää neulomaan ;-D Kiitos ihanasta blogista! Nimim. uusi seuraaja

    VastaaPoista
  10. kirppu: Tervetuloa joukkoon mukaan! Ja mulla syyhyää kanssa; ensi viikolla on loma ja aion saada jotain aikaiseksi.

    VastaaPoista