9.1.2013

Kaikki sileeks

Olen purkanut. Kaikki syksyllä kesken jämähtäneet neuleet on pyöritelty sieviksi keriksi odottamaan aikaa parempaa. Pohjan akalle kellot soivat jo viikonloppuna; haastoin langan uusintaotteluun uudella ohjeella ja nyt toivon parasta.


Mikähän siinä on, että silloin, kun ihmisellä olisi mojoa, niin ei ole tilaisuuksia harrastaa, ja sitten kun olisi aikaa istuskella nojatuolissa vaikka maailman tappiin saakka, ei neulotuta ollenkaan? Minulla polttelee mielessä useampikin malli ja arvatkaapa, miten on ajan kanssa. Olen ihan vaan viikonloppuneuloja, pah, mutta sillä mennään. Paitsi että nyt aion varastaa hetken ja neulasta parit kierrokset. Aivan varmasti.

12 kommenttia:

  1. Radikaali teko. Joskus on hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä, jos jumittaa.


    Mulla aika menee isojen ja vaikeiden, tosi vaikeiden asioiden kanssa, kaikki muu on saanut jäädä.
    Ei harrastuksia, ei töitä, ei matkoja.
    OP

    VastaaPoista
  2. Lähetä sitä purkajanmojoa tännekin. Mä olen siinä niin huono. Monta juttua odottaa purkajaansa, mutta en vain halua - kun niin monta työtuntia menee hukkaan. Tosin siellä se menee koko lanka hukkaa, kun ei valmista tule koskaan. Ärh.

    Niin että hyvä kun purat, jes!

    Kyllä sitä aikaa taas jostain tulee, pidä kiinnii niistä ideoista ja ajatuksista.

    VastaaPoista
  3. Wau, kuinkahan moni raskii ryhtyä moiseen purkamisoperaatioon! Olisi kyllä hyödyllistä!
    ps. Ihana tuo raitapaita!

    VastaaPoista
  4. OP: Juuri noin minäkin ajattelin, aivan turha jäädä junnaamaan, jos homma ei kerta etene. Harmi kuulla vaikeista ajoista, toivottelen voimia niiden setvimiseen.

    Tiina: Minulla oli muutamassa pieleen menneessä ja/tai jämähtäneessä työssä kiinni aika ihania lankoja ja se rupesi ärsyttämään. Nyt niille on taas mahdollista tehdä jotain.;)

    Nonna: Raaka peli kannattaa joskus. Tiedä vaikka saisin nyt uuden villatakin; edellinen malli jämähti mulla pian hihojen jälkeen. Nyt etenee taas - hitaasti, mutta kumminkin.

    VastaaPoista
  5. Miekin oon miettinyt ihan samaa. Yleisempi ilmiö siis? Purkamisesta sen verran, että nyt harkinnan alla Frost Threadin purkaminen, ei vaan oikein ole mieluinen malli. Mutta raaskiiko sitä ja kestääkö lankakaan toista neulomista?

    VastaaPoista
  6. Sinulla on minun ajatukseni, tai toisinpäin! Jämähtäneet työt laitetaan täälläkin sileeks eli takaisin keräksi. Mitä niitä katselemaan, jos ei innosta eikä etene eikä vaikuta sellaiselta kuin halusi. Mutta tuo, että kun olisi aikaa ja ehkä sitä mojoakin, mikään ei innosta alkua pidemmälle, ja kun pää pursuaa ideaa ja haluaisi kutoa vaikka mitä, aikaa ei löydy ellei sitten halua vähentää yöunia. On se kumma :) .

    VastaaPoista
  7. Se on se mojoi-asia semmonen mystinen. Vähän sama kuin menisi kauppaan rahatukon kanssa niin ei löydä mitään mitä haluaisi ostaa. Sitten kun tili on tyhjä niin olisi vaikka mitä. Ja kun vaan viikonloppuna kerkiää lankojen kanssa vehtaamaan niin josko se into pysyisi yllä?

    VastaaPoista
  8. Mertsu: Sinun kannattaa tuota lanka-asiaa kyllä tutkailla, ennen kuin rupeat töihin. Kurja, jos se ei kestäkkään useampia neulontakertoja. Vaikka eivätkö ne langat yleensä kesä, jos neuloja on oikein hellämietoinen?

    Heidi: Kummaa, niin.:) Minulla olisi hyvinkin kolme isoa pakko-saada-heti-mallia mielessä, mutta saapa nähdä, miten tässä into lopahtaa, ennen kuin saa ne muut mallit puikolle. Vaikka tämä nyt tekeillä oleva on kyllä edennyt oikeastaan ihan mukavasti.

    Soile: Olen huomannut saman ilmiön noissa raha-asioissa.:) Ja intoa on ainakin vielä. Vaikka kohtahan me ruvetaan varmaan taas virkkaamaan; eikös se ole pian sesonki?

    VastaaPoista
  9. Sama homma täälläpäin! Kuvassa herkullisen väristä ja palmikkoista neuletta.

    VastaaPoista
  10. MINNA: Ja se on viikonloppu! Saaaiskohan me neuleita edistettyä yhtään?

    VastaaPoista
  11. Taidan myös ryhtyä purkuhommiin... Sitä nimittäin riittää...

    VastaaPoista
  12. mokkakissa: Ärsyttävää, eikö? Mutta lohdutan sillä, että minulla on purkulangasta jo toinen takki aika pitkällä ja kyllä kannatti!

    VastaaPoista