25.8.2012

Voihan nenä

En olisi uskonut olevani näin päättämätön. Olen nyt aloittanut kahta eri huivia ja jotenkin ei vain nappaa. Purkuun menivät. Lankani on liian paksua tai sitä on liian vähän. Enkä jaksa ajatella yhdistämistä muihin väreihin, lankoihin, raidottamista tai mitään vastaavaa. En halua muokata ohjetta enkä suunnitella omaa. En nyt. Halusin vain nopeasti mukavaa pientä oranssia kaulan ympärille piristämään hapanta naamaani. Ja koska aikaa on kulunut ja olen ajautunut sisäiseen juupas-eipäs-ilmiriitaan pitsihuiveista, taidan puhaltaa pelin poikki ja palata huiviasiaan uudestaan, kunhan kaulaani alkaa palella. Väkisin vääntämällä ei hyvää tule.

Kiitän lämpimästi kaikkia, jotka näkivät vaivaa ja vinkkasivat minulle huivimalleja. Aika moni niistä meni jonoon. Mutta todennäköisesti jostakin toisesta langasta toteutettavaksi.

Koska olen itseeni tällä hetkellä aika lailla tyytymätön, ajattelin rangaista itseäni vastaamalla Oranssin ja jonkun muun (Apua, olen unohtanut! Linkitän heti kunhan muisti palaa) haasteeseen (kiitos kovasti molemmille!) ja kertoa itsestäni muutamia totuuksia. Luin joskus jostain lehdestä artikkelin, jossa bloggaajia vinkattiin kertomaan blogissaan aina vain mukavia ja hyväntuulisia asioita. Siis jos haluavat menestyä. Ilmeisesti en ottanut opikseni, koska aion nillittää nyt koko rahan edestä. Kahdeksan totuutta kuluneelta viikolta, olkaapa hyvät:

Minulla
1) ei ole kaikki kotona
2) eikä hissi mene ylös asti.
3) Minulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa
4) eivätkä kaikki muumit laaksossa.
Minulla on
5) palikat levällään ja
6) neulon vain yhdellä puikolla.
En ole
7) penaalin terävin kynä
ja minun
8) vintilläni tuulee.


Ärsyynnyksen laineiden lyödessä korkeimmillaan askartelin itselleni uuden huoneentaulun. Ymmärsin, että huonoina päivinä työpöydän päällä komeileva Happiness is a way of life -teksti saattaa nostattaa hetkellisesti verenpainetta ja että se kaipaa kipeästi viereensä tasapainottavaa arkirealismia. Pyydän kopiointia syvästi anteeksi ruotsalaisilta.

Jos mittailisi tänään tiluksia. Kävisi rautakaupassa ja vaikkapa kirpulla. Siinäpä trio, joka yleensä auttaa.

23 kommenttia:

  1. :D :D (se ei ole vahingoniloista naurua). Kyllä se siitä taas!

    VastaaPoista
  2. Pikkusisko: Kyllä, ojasta noustaan, kunhan on tarpeeksi ensin maattu.;)

    VastaaPoista
  3. Tuo ruåttalinen on aivan ehdoton. Sen kun vielä kirjailisi joillain oikein kiharaisella kaunokirjoituksella ja koristelisi kukkasilla, niin olisihan se jotain se.

    Ymmärrän huiviangstin. Ite vaan roikun netissä ja pohdin että virkkaisko, solmisiko sitä nauhaa, kehräisikö, keräisikö karviaiset, kitkisikö palstalla, aloittaisiko huivi koska sain idean vai keittäisikö kolmannen kupin teetä ja veisi pyykit narulle.

    VastaaPoista
  4. Soile: Tuo lohduttaa, todella. Että muillakin takkuaa. Minullakin on mennyt ihan tolkuttomasti aikaa Ravelryssä ja Pinterestissä ja sitten alkaa ärsyttää, kun aikaa suttaantuu joutavaan netissä roikkumiseen. Ja kyllä, tosi hempeä pistely ja peristeinen kukkakuvio tekisi niin edwarttia tuolle taululle, mutta arvaappa vaan, irtoaako just nyt? Ei niin.:D Mutta kuten tuossa Pikkusiskolle sanoin, niin ojasta noustaan. Ja sulla on siellä kuiteski idea, vieläpä huivi-idea. Olen niin kade!

    VastaaPoista
  5. Vielä heitän sulle yhden huiviehdotuksen.
    Josephinentuch. Napit puuttuu blogista alunperin löysin.
    Ihanan aivoton tekele.
    Eilen illalla aloitin ja pääsin jo hyvän matkaa. Sopii mulle ainakin tälläiseen oloon kun ei vaan jaksa ajatella yhtään mitään, mutta käsille pitää olla kuitenkin jotain tekemistä...ja siinä samalla tuntuu ne pääasiatkin järjestyvän...pikkuhiljaa. On onneksi langat toiseenkin huiviin jos ei yhdellä ala ohtalohko selviintyä!;)
    T.Nonna

    VastaaPoista
  6. Noi taulut kyllä sopii rinnakkain. Ihanat nuo vihreet kehykset. Joinakin päivinä kun ei vaaaan kulje, niin ei kulje. Vois tehdä mieli heittää tuota onnellisuustaulua jollain.
    Miun pitäis oikeesti käydä rautakaupassa, mutta jostain syystä auto ajaa aina sen risteyksen ohi ja hommat ei etene.

    VastaaPoista
  7. Nonna: Aivoton! Se saattaisikin olla päivän sana.:D

    Peppi: Kehykset ovat kirpputorilta, jätin pöljä toiset samanlaiset ostamatta. Rautakaupan risteys viestii ihan selvästi, ettet ole remonttituulella. Kyllä sekin olo vielä palaa.:)

    VastaaPoista
  8. Eli olet yksi meistä! Kuka nyt ei näistä lauseista itseään tunnistaisi. Ja kyllä se huivimalli vielä kävelee joku päivä vastaan!

    VastaaPoista
  9. Musta toi Soilen ehdotus kukkasista ja krumeluurikirjaimista ton tekstin kohdalla osuu just nappiin. Olis varmaan kiva. ja no hata..... takkuaa taallakin. :) Mulla takkuaa aina.
    Mukavaa viikonloppu sinne missa kaikki ei ole kotona ja vintilla tuulee. Halit!

    VastaaPoista
  10. Ingi: Kiitos, kiva kuulua kerhoon.:D

    Ina: Myivät joskus samaa tekstiä kuulemma Ruotsissa ristipistomallina. Olen nähnyt niitä paketteja: hempeät värit ja mummomainen tyyli kuuluvat siihen. Teksti löytyy myös netistä ristipistomallina. Mutta en jaksanut, ehkä joskus painan tekstin kangasväreillä kankaalle, mutta se ei ole tänään. Kiitos haleista!

    VastaaPoista
  11. Tohon huoneentauluun ei voi kommentida tänään muuta kuin Aamen, aamen, aamen. OP

    VastaaPoista
  12. Keh, heh, heh... =D Kyllä ruotsalaiset osaa !
    Juur täs tänään sanoin telkkaria katsoessani kun joku siellä veti v..tu s:t, että voi hitsi kun ei ole enää edes lapsia kotona kenelle vois huutaa kunnolla ja tuolle ukollekaan ei kannata kun se on aina vaan yhtä rauhallinen. Kunnon itkuraivopotkuri tekis joskus terää ;)

    VastaaPoista
  13. OP: Sielläkin? Tämähän on pian pandemia.

    Mäntylän mummi: Niitä itkupotkuraivareita ei oikein enää viitsi, vaikka kieltämättä tarvetta joskus olisi.

    VastaaPoista
  14. ...siitä huolimatta, Outi, mää tykkään susta.

    VastaaPoista
  15. kaisa: Kiitos. Täällä on herätty jo kuuden jälkeen ja tekisi mieleni ärhennellä vieläkin, mutta kommenttisi toi hymyn huulille. Haleja myös sinne! Koeta joskus olla kotosalla, kun visiteeraan siellä seinän takana: olisi kiva nähdä.

    VastaaPoista
  16. Täällä ruottin puolella ku asustelen tuli just nyt kauhee hinku käyvä kahtomassa oisko niitä paketteja vielä jäljellä. Design torget on se kauppa mis niitä oli ;) jos kiinnostaa.

    VastaaPoista
  17. Sinulla on todella ihana blogi, hienoja kuvia ja ihania käsitöitä.

    VastaaPoista
  18. villafani: Sellainen hinkuhan pitää toteuttaa, jos se torget vain on kyllin lähellä.:) Minulla iski illalla idealla ja saatan tuunata omaa tauluani hiukan. Netissä muuten on se teksti laitettuna oikein ristipisto-ohjeeksi; hiukan sääli alkuperäisen idean omistajan kannalta.

    Liilapöllö: Kiitos kovasti, itselläsi on mukava nimi.:)Pöllöt rulettaa!

    VastaaPoista
  19. Mää yritän. Oon mä ollutkin kotona, mut liika paljon koneen ääressä. Yks tiukka kurssi vielä, niin sitten helpottaa vähäsen. Mut käy kattomassa, kun käytte täällä!

    VastaaPoista
  20. kaisa: Minä kuikuilen. Yleensä tarkistan, onko autosi pihasssa; aika selvä merkki.;)

    VastaaPoista
  21. Ja seuraavaksi kannattaa tarkistaa, onko pyörä pihalla. Jos molemmat on paikalla, aika varmasti oon kotona.

    Mä oon ajatellut sua. Kun mulla on tuo yks vanha ovi. Oon viemässä sitä pois, olisko sulla käyttöä sille?

    VastaaPoista
  22. kaisa: Saattaisin olla kiinnostunut, kyllä ehdottomasti. Keskustelen kuitenkin tuon taloutemme toisen päällikön kanssa ensin. Vaikka vanhan perso se on hänkin.;) Laitan viestiä vaikka Ravelryn kautta nyt viikonloppuna. Ja ihana, kun hoksasit ajatella minua!

    VastaaPoista