12.4.2012

Mitäkö tänne?

No, ei mitään. Töissä olen käynyt. Ja olen muutamaa havaintoa rikkaampi.


- Kaakelimaali ei välttämättä peitä yhden tai kahden maalikerroksen jälkeen, kuten purkin kylki lupaa. Maalasin juuri neljännen. Nuo ylemmän kuvan kukkaset eivät näemmä antaudu kovin vähällä. Eikä kovin paksusti viitsi maalata, jos ei sitten ole valumajälkien ystävä.
- Kun maalikerrosten välissä pitää olla vähintään 16 tuntia kuivumisaikaa eikä kaakeleiden läheisyydessä oikeastaan saisi roiskia vettä tai kovin höyrytellä tai kuumennella, keittiöelämä on mennyt kutakuinkin mielenkiintoiseksi. Hella on vedetty kaakeloidusta seinästä kauas ja siinä sitä häärätään sitten keskellä köökin lattiaa. Hermot ovat toistaiseksi pitäneet.
- Vaikka maalausprojekti venyy ja paukkuu, blogipiireissä varsin hyvin tunnetun tosiasian mukaan se ei estä aloittamasta uutta. Saatikka haaveilemasta. Alempi kuva liittyy tähän. Jokin tuossa ovessa puhuttelee minua. Kun vain keksisin, mikä ja miten.
- Sen sijaan olen satavarma siitä, mikä puhuttelee minua komeimmassa kukkapenkissäni. Myyrän kutalehan se. Ja joko vihulainen on viimeisillään raskaana tai sitten se on verottanut ankarasti kukkasipulivarantoani. Paksu se on. Ja vikkeläkinttuinen. Sanomattakin lienee selvää, että täällä ollaan sotatilassa.

9 kommenttia:

  1. Sotatila siis ulkona ja vahan sisallakin. Myyria ja kaakeleita vastaan. Hmmm. Ja teilleko ei kuulu mitaan ihmeellista. :D Onhan tuossa jo. Toivottavasti kaakelit antautuu ja myyra saadaan pois kukkapenkista. Onnea taisteluihin!

    VastaaPoista
  2. Voi peteleen myyrä! Teidän suhde jaksaa jotenkin huvittaa mua :)

    Tuossa ovessa on kieltämättä jotain kiehtovaa.

    VastaaPoista
  3. Myyrille on paljon erilaisia karkotteita ja myrkkyjä.
    t:Rautakaupan täti

    VastaaPoista
  4. No onhan projektia. Maalatessa on tosi tuskastuttavaa odotella kuivumista.
    Ovatko nuo oven kehykset oikeita vai tarroja? Mielenkiintoinen ovi.

    VastaaPoista
  5. En tiijä mimmoset kaakelit oli ennen mutta nuot tiplut nurkissa ovat kivat.

    Laita kukkapenkkiin jotain äkäistä pippuria, se ainakin auttoi meillä. Valkosipulistakaan eivät tykkää. Tosin, jos se on syönyt sipulit jo syksyllä...

    VastaaPoista
  6. Ina: Tavallista rauhallista arkea täällä.;)

    Minna: Ostin kokonaisen lehden vain tuon kuvan takia. Oli onneksi muutakin kivaa... Mun ja myyrän suhde? Tätä täytyy nyt pureskella yhtä vahvasti kuin myyrä pureskelee mun kasvejani... suhde? Se ei ole näyttäytynyt pariin päivään. Taisi suutahtaa, kun olen kierrättänyt meidän kollikissaa kukkapenkin ympärillä.

    Ziina: Kiitos, tiedän. Minussa vain on se vika, että olen ns. luomuilija ja pelkään karkotinten pörinän pelottavan muitakin eläimiä. En halua pihaani vallan tyhjäksi. Mutta jos täällä hätätila tulee, tartun kovempiin aseisiin. Nyt on etsiskelty hiirenloukkuja ja kissa on aloittanut kesäulkoilukauden.

    Peppi: Minä kallistuisin tarroihin. Tai sitten se on tapettia; pitää yrittää ehtiä surffata netistä viikonloppuna. Tiedän tuommoista kehystapettia pastellisävyissä, mutta että musta-valkeana.. Olisi aika kivaa tuommoinen.

    Soile: Pippuria? Paljonko sitä laitetaan? Kaakelikuva tipluineen on ns. ennen -kuva. Ovat nyt kutakuinkin valkoiset. Huomenna viides kerros - ne tiplut kumottavat läpi ja olen saanut niistä seitsemässä vuodessa kutakuinkin kyllikseni. Ne ovat minulle vähän niin kuin ne kanat sinulle. Ja kiitos: muistin kaakelimaalini lukiessani sinun keittiöpostaustasi!

    VastaaPoista
  7. Laitoin pussillisen cayannepippuria ja mustapippuria päälle. Toki sateisella kelillä taitavat aika äkkiä lahota. Mutta niitä valkosipulin kynsiä voi tietty ripotella pitkin penkkiä.

    toinen vaihtoehto on laittaa loukut...tai myrkkyä

    ja mä tykkäsin noista kaakeleista :) mutta aika aikansa kutakin

    VastaaPoista
  8. http://verkkokauppa.seinaruusu.fi/epages/seinaruusu.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120309-11092-90674-1/Products/347115t

    Katsos, täällä on ainakin eräänlainen kehystapetti.

    Mukavaa viikonloppua!

    Anna

    VastaaPoista
  9. Soile: Myyränkutaletta ei ole näkynyt pariin päivään, enkä ole tälle päivälle vielä ehtinyt pihamaalle tarkistamaan mahdollisia vahinkoja. Aamulla kyllä kuului naapurin suusta myyrämanailuja.:) Että oisko se siellä nyt. Mutta testaan tuon pippurijutun kyllä. Kiitos!

    Anna: Kiitos, Anna! Ja minä kuulin jo huhuja, että IKEAlla olisi jotain kehystarroja; pitää tarkistaa netistä, jos tuommoiset rupeavat polttelemaan.

    VastaaPoista