15.6.2011

Rovaniemen Mari

Iso kiitos sinne Rovaniemelle 1200 neliön puutarhaan! (Kuitenkin olet siellä jossain kukkapenkissä päälläsi. Minä ainakin olisin).Vaihdoin kommentointiasetuksistani ponnahdusikkunan päälle, ihan niinkuin Rovaniemen Mari kommentissaan vinkkasi. Ja arvatkaapa mitä? Hommahan toimii! Pystyn kommentoimaan blogissani omana itsenäni ja jahka tähän huusholliin saadaan illan mittaan jotakin rauhaa, aion testata pääsenkö jättämään kommentteja myös teille. Niin että jos muilla on ollut samaa vikaa, niin ei muuta kuin asetuksia säätämään. Apu saattaa löytyä sieltä.



Olen kurvaillut tänään kaupungilla useampaankin kertaan. Yhdellä reissulla mukaan tarttui uusin Tessa Kiroksen keittokirja. Oli alennuksessa. Kirjan alla dokumenttia siitä, että tehdään täällä käsitöitäkin. Ja kirjan päällä siitä, että oliivipuuni on edelleen hengissä. Kahden talven jälkeen. Puuta voisi nimittää jo jonkinlaiseksi sissiksi tai korpisoturiksi.

14 kommenttia:

  1. Piti heti kokeilla ja kyllä, nyt voi kommentoida omana itsenään ja saa pikkukuvan mukaan :) .

    VastaaPoista
  2. Heidi: Mahtavaa, eikö? Tässähän meinasi jo bloggaamisesta kadota koko homman suola ihan kokonaan. Kyllä nyt taas kelpaa!

    VastaaPoista
  3. Hienoa! Homma toimii taas :)

    Kiva että osasin vinkata neuvoa (ja olin taas yhden istutusalueen kimpussa).

    VastaaPoista
  4. Ponnahdusikkunalle kiitos(se on mun mielestä muutenkin kätevämpi kun se tekstin perässä oleva systeemi).

    Ja hillittömät kateuden-/kunnioituksenosoitukset sulle oliivipuun hengissäpitämisestä!

    VastaaPoista
  5. Okei, ponnahdusikkunan päälle..? En puhu tietokonetta mutta onnea. Selkeästi tämä uusi säätö pelittää joten loistavuutta!

    VastaaPoista
  6. Mari: Kävinkin jo kuikuilemassa blogiasi, ja kuten ehkä rivien välistä tuosta postauksestani huomasit, olin kovin kateellinen. Siis niistä 1200 neliöstä. Niin ja minäkin tykkään jättilaukoista. Minulla on niitä paljon ja joka vuosi hankin lisää, jos eteen tulee.

    Hilja: Sanoppa muuta! Voin vielä kerskua, ettei se eka talvi tuntunut missään. Kasvi olla posptti vaan ja voi hyvin. Mutta viime suvena siihen tuli pihalla jokin sortin itikka tuhojaan tekemään ja kun toin kasvin syksyllä sisälle, niin siihen ilmaantui sellaista ihme seittiä. Siitä päästiin kyllä, mutta niinpä oli puukin päästä hengestään. Melko ranka se on entisestään, mutta hengissä. Ja ajattelin, että kun se on noin sitkeä, niin aurinkoa ja raitista ilmaa kuin entisvanhaan keuhkotautisille, niin kyllä siitä yksi oliivi tokenee. Pidämme peukkuja. Kolmas talvihan olisi jo - herraisä - kerrassaan superia.

    WeirdRockStar: Se minua jaksaa tässä tietokone-elämässä ihmetyttää, miten kaiki voi olla ihan persiestä vain sen takia, että yksi ranneliike/hiiren näpäytys on jäänyt tekemättä. Että kun elämässä yleensä pärjää, kun hallitsee kokonaisuuksia. Niin täällä norttien maassa joka samperin nyanssi ratkaisee. Yksi ruksi väärään ruutuun ja avot, siinähän kippuroit ja googlaat ja kyselet ja voihkit. Kun ihan tosi EI VOI tietää kaikkea.

    VastaaPoista
  7. Apua, nyt sitten kokeillaan, että pääsenköhän kommentoimaan sun blogia... kohta nähdään... ja sitten menen koklaamaan heti, että pääsenkö kommentoimaan omaakin.... t: Hanna Kuopiosta (oman olivipuun tappaja...)

    VastaaPoista
  8. Hei,

    kiitos vinkistä, Koitin samaa omaan blogiini, toivottavasti se toimii nyt. Olen itse päässyt kommentoimaan omaani, ja jos sinne ei kaikki ole päässeet, niin se tietohan ei ole tullut minulle, kun kukaan ei ole sitä siellä pystynyt kertomaan. Olin vain kuvitellut, ettei kellään ole ollut sanottavaa. ;)Huomasin vasta edellisen postauksesi kommentistasi, ettet ollut päässyt mukaan. Toivottavasti nyt toimii.

    VastaaPoista
  9. Hanna moi, kyllä kommentti tuli, jopa kahdesti. Jospa toimii nyt sielläkin päässä!

    morso: Toivottavasti näin päästään jatkamaan, ettei tämäkin tyssää. Kumma, etteivät saa ongelmia kuriin siellä Bloggerin konttoreissa.

    VastaaPoista
  10. Huomasin just, ettei kommenttini ole saapunut lootaasi. Itse painiskelin pitkààm bloggerin kanssa, mutta Ruostevillalta saamieni ohjeitten mukaan (jotka laitoin myòs sulle) olen nyt ihan tyytyvàinen blogistaniaan - toistaiseksi. Minàkin olin jo vàhàllà lopettaa koko homman. Mukavaa kessà sinne. Joskohan tulevana suvena tavattaisiin.?

    VastaaPoista
  11. Voi vitsi, sä olet siis kohta virkannut sen mitä mä olen vain jahkannut....

    VastaaPoista
  12. Lissu: Siis mitä? olet lähettänyt minulle vinkkejä ja neuvoja ja ne eivät tulleet perille? Verinen vääryys, jos multa kysyt. Sinähän ruukaat kurvailla näilläkin kulmilla kesäisin.. kyllä treffit aina onnistuvat!:)

    Soile: No joo. Ehkä se ei ole ihan sitä mitä etukäteen haaveksuin, mutta harvoinhan nämä mun hommani ovat. Yksi juttu pitäisi vielä fundeerata ja pääsisin muihin töihin käsiksi. Sun vauhdillahan tuommoinen tyyny tulee suhauksessa. Jos niiltä variksilta ehdit käsitöiden pariin.;)

    VastaaPoista
  13. Se on vähän siinä ja siinä. Nyt ne oli repineet herneen taimet...menee äly mokominen siivekkäiden kanssa. Eikä se prkln pelätti siis hoida hommiaan

    VastaaPoista
  14. Soile: No jopas on porukkaa. Liekö lahjoneet sen sun pelätin. Mikähän olisi kamalinta, minkä varis tietää? Kiiluvasilmäinen haukka?

    VastaaPoista